טנטרה: תרגול עתיק של חיבור עם האלוהי לצמיחה רוחנית

טנטרה: תרגול עתיק של חיבור עם האלוהי לצמיחה רוחנית

464 מילים

טנטרה היא תרגול עתיק שנהוג במשך מאות שנים בהודו ובחלקים אחרים של אסיה. פילוסופיה זו מושרשת בטקסטים הוודיים ומשמשת לטיפוח הבנה עמוקה יותר של הצמיחה האלוהית והרוחנית באמצעות ידע, מדיטציה וטקס. טנטרה היא תרגול רוחני שבו המתרגל מבקש לחוות תחושה של אחדות עם האלוהי, הנחווית לעתים קרובות באמצעות סוגים שונים של מדיטציה ודיסציפלינות רוחניות.

הטנטרה הובאה למערב במאה ה-19 על ידי מערביים שלמדו הינדואיזם ובודהיזם, ומאוחר יותר הפכה לפופולרית בשנות ה-60 וה-70 על ידי סופרים כמו אושו, אלן ווטס וג'יי קרישנמורטי. תרגול הטנטרה משתמש בטקסים רוחניים ובתרגילים פיזיים המסייעים למתרגל לחוות צמיחה פיזית ורוחנית.
https://naked-street.com/

כאשר מבינים טנטרה, כדאי להבין את הרקע ואת אמונות הליבה. המטרה המסורתית של הטנטרה היא למצוא אחדות בחיים המשתנים ללא הרף על ידי חיבור עם האלוהי שבתוכנו. תומכי הטנטרה מאמינים כי היקום מורכב בסופו של דבר מתודעה חסרת צורה, אותה הם מכנים "ברהמן". תודעה חסרת צורה זו היא המקור לכל מה שיש ולעצמי האמיתי. עצמי זה אינו נפרד מהעולם, אלא שזור בכל החיים. מטרת הטנטרה הופכת אז למסע להבין ולהיות בהרמוניה עם הקשר האישי של האדם לאלוהי.

באמצעות טנטרה, מתרגלים מבקשים להעמיק את הבנתם את האלוהי, באמצעות תרגול מדיטציה, תנוחות יוגה וטקס רוחני. באופן כללי, ישנם שני נתיבים בטנטרה, הנקראים שיווה ושאקטי. באמצעות שיווה, מתרגלים מחפשים איחוד עם האלוהי באמצעות טיהור והתבוננות. באמצעות שאקטי, מתרגלים מבקשים להתחבר ולהגשים את העולם הפיזי באמצעות הבנה של אנרגיה ורטט. בהתאם למתרגל, ניתן לעקוב אחר כל אחד מהנתיבים הללו בטנטרה.

תרגול הטנטרה עוזר לפתוח את הצ'אקרות, או מרכזי האנרגיה בגוף, כדי לקבל גישה לחוכמה המאוחסנת בתוכם. זה גם עוזר להגביר את הריכוז ולעורר יצירתיות, שהם כלים חשובים בצמיחה רוחנית. ככל שהמתרגל עובר דרך השלבים השונים של הטנטרה, הוא לומד לפתח גישה רגועה ומודעת יותר לחיים, ולשחרר תשוקות לא מתפקדות המבוססות על אגו. זה מושג באמצעות התחברות עם האלוהי והיערכות עם האנרגיה של היקום.

לגבי המרכיב הפיזי שלה, טנטרה מושרשת בפועל של צלילה חופשית, יחד עם כמה תרגולים יוגיים פיזיים אחרים. ההתמקדות היא בהשגת שליטה על הנשימה, מה שמוביל ליכולת לעצור את הנשימה לפרקי זמן ארוכים יותר, כמו גם לאסוף אנרגיה מנקודות עמוקות יותר בגוף. כאשר מתרגלים חווים מודעות מוגברת, יש להם גם גישה למצב מוגבר של אנרגיה שהם יכולים לכוון לכל אזור בגוף, מנטלי, פיזי או רוחני.

לבסוף, אמונות טנטרה מציעות למתרגלים תובנות לגבי האופן שבו הגוף פועל בכללותו. החושים משמשים לחוש אנרגיה, מה שמוביל לחיבור עם האלוהי ולפרספקטיבה רחבה יותר על העולם. חוש הראייה עשוי לשמש להתבוננות ביופי או בשינויים עדינים בטבע; צליל יכול לשמש כדי להגדיל את זרימת האנרגיה; ריח עשוי לשמש להגברת המודעות והמיקוד; טעם יכול לעזור לשפר את החשק המיני וחוויות מיניות אחרות; ומגע יכול לשמש כדי לחוות אחדות וחיבור.

תרגול הטנטרה הוא עמוק ועוצמתי, והוא כלי רב עוצמה עבור אלה המחפשים הבנה עמוקה יותר וחיבור עם האלוהי. באמצעות תרגול מדיטציה, תנוחות יוגה וטקסים רוחניים, מתרגלים מסוגלים לפתוח את הצ'אקרות, להתבונן בעולם במודעות מוגברת ולהגשים את האלוהות הפנימית שלהם כדי להביא לצמיחה פיזית, נפשית ורוחנית.

מגזין סקס וחשפנות כתבות נוספות

סקס מזדמן: הבנת מורכבותו והשפעתו על החברה

סקס מזדמן: הבנת מורכבותו והשפעתו על החברה

סקס מזדמן, הידוע גם בשם סקס לא מחייב, הוא לעתים קרובות נושא שנוי במחלוקת ושנוי במחלוקת בחברה. הכוונה היא לפעילות מינית המתרחשת בין שני מבוגרים בהסכמה ללא כל קשר רגשי…

בלוגים לשעבר: לחקור את עולם התוכן למבוגרים וביטוי מיני

בלוגים לשעבר: לחקור את עולם התוכן למבוגרים וביטוי מיני

האינטרנט חולל מהפכה באופן שבו אנו ניגשים למידע ומשתפים אותו, וזה כולל את החוויות והתשוקות המיניות שלנו. בעידן הדיגיטלי הזה, המונח "בלוג סקס" הפך נפוץ יותר ויותר, אבל מה הם…

העולם המורכב של הזנות: הבנת ההיסטוריה שלה, המחלוקת והעתיד שלה

העולם המורכב של הזנות: הבנת ההיסטוריה שלה, המחלוקת והעתיד שלה

זנות היא פרקטיקה שתחילתה בימי קדם והיא עדיין נפוצה בחברות ברחבי העולם כיום. מדובר בתעשייה מורכבת שעוררה אינספור ויכוחים ומחלוקות, עם תומכים ומתנגדים משני הצדדים. יש הרואים בה מקור להעצמה…