כל מה שצריך לדעת על זקפות

כל מה שצריך לדעת על זקפות

355 מילים

רוב הבחורים יחוו רמה מסוימת של זקפה במהלך גיל ההתבגרות ולאורך כל הבגרות, והתגובות הגופניות האלה יכולות למעשה לספר לנו הרבה על הבריאות הכללית שלנו. לזקפה יש מוניטין רע כקשורה רק למין, אבל הם תהליך הרבה יותר מורכב שהוא חלק מהותי מלהיות גבר מותאם היטב. בואו נסתכל על כל הדרכים שבהן זקפות משפיעות עלינו ומה עלינו לדעת עליהן.

מהי זקפה?
זקפה היא התקשות והתקשות של הפין כאשר הדם ממהר לרקמה בפין, הנגרמת על ידי גירוי פיזי או פסיכולוגי. זקפות מתחילות במוח כאשר אדם מתעורר באמצעות מגע, מחשבות או תמונות. אותות כימיים גורמים לכלי הדם להירגע, ומאפשרים לדם לזרום לתוך הפין.

מה גורם לזקפה?
אין תשובה אחת מוחלטת לגבי מה גורם לזקפה, שכן ישנם גורמים רבים שיכולים לפעול כטריגרים. מבחינה פיזית, עוררות יכולה להיות מופעלת על ידי מגע פיזי, כגון מגע או רטט, כמו גם פנטזיות, מחשבות ותמונות. הורמונים כגון טסטוסטרון גם לשחק תפקיד בהפעלת זקפה.

מצבים נפשיים כגון חרדה, דיכאון או בעיות דימוי גוף יכולים להשפיע גם על תדירות הזקפה ואיכותן.

מה זה נורמלי?
לא לכל גבר יש את אותו ניסיון עם זקפות, ולכן זה יכול להיות קשה לקבוע מה נורמלי עבור כל אדם. באופן כללי, רוב הגברים יחוו סביב 3 עד 5 זקפות בכל לילה במהלך שנת REM, ואלה אמורות להימשך כ -30 דקות.

זה גם נורמלי עבור גברים לחוות זקפות ליליות מעת לעת, שהן זקפות לא מתוכננות המתרחשות תוך כדי חלום.

התקופה העקשנית (משך הזמן שלוקח לזקפה לשקוע) יכולה להשתנות מאדם לאדם. עבור גברים בשנות ה -20 וה -30 לחייהם, זה יכול להיות בכל מקום בין 10 דקות לשעה, אבל זה עשוי להיות ארוך יותר ככל שאתה מזדקן.

מה קורה אם אין לך זקפות?
אם אתה מבחין שאתה לא מקבל זקפה לעתים קרובות כרגיל, חשוב לפנות לייעוץ רפואי. בעוד מקרים מסוימים של תפקוד לקוי של זיקפה עשויים להיות פסיכולוגיים, זה יכול לעתים קרובות להיות סימן למצב בסיסי חמור יותר.

רמת טסטוסטרון נמוכה יכולה גם לגרום לירידה בחשק המיני ובבעיות זיקפה, ולכן חשוב לשלול מצבים אלה.

זקפות הן תהליך ביולוגי נורמלי הממלא תפקיד חשוב בבריאותו של הגבר. אמנם חשוב לפנות לייעוץ רפואי אם אתם חווים ירידה בזקפה, אך חשוב גם להבין כי הזקפה יכולה להשתנות בתדירות ובאיכות עבור כל אדם. ידיעת העובדות על זקפה יכולה לעזור לנו לטפל טוב יותר בבריאות הכללית שלנו.

מגזין סקס וחשפנות כתבות נוספות

סקס מזדמן: הבנת מורכבותו והשפעתו על החברה

סקס מזדמן: הבנת מורכבותו והשפעתו על החברה

סקס מזדמן, הידוע גם בשם סקס לא מחייב, הוא לעתים קרובות נושא שנוי במחלוקת ושנוי במחלוקת בחברה. הכוונה היא לפעילות מינית המתרחשת בין שני מבוגרים בהסכמה ללא כל קשר רגשי…

בלוגים לשעבר: לחקור את עולם התוכן למבוגרים וביטוי מיני

בלוגים לשעבר: לחקור את עולם התוכן למבוגרים וביטוי מיני

האינטרנט חולל מהפכה באופן שבו אנו ניגשים למידע ומשתפים אותו, וזה כולל את החוויות והתשוקות המיניות שלנו. בעידן הדיגיטלי הזה, המונח "בלוג סקס" הפך נפוץ יותר ויותר, אבל מה הם…

העולם המורכב של הזנות: הבנת ההיסטוריה שלה, המחלוקת והעתיד שלה

העולם המורכב של הזנות: הבנת ההיסטוריה שלה, המחלוקת והעתיד שלה

זנות היא פרקטיקה שתחילתה בימי קדם והיא עדיין נפוצה בחברות ברחבי העולם כיום. מדובר בתעשייה מורכבת שעוררה אינספור ויכוחים ומחלוקות, עם תומכים ומתנגדים משני הצדדים. יש הרואים בה מקור להעצמה…